Friday 4 December 2015

Menteri Ini Kata Najib Bukan Penakut ..

Bercanggah dengan kenyataan wartawan veteran Datuk A Kadir Jasin bahawa beliau tidak pernah melihat Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak begitu takut, Naib Presiden Umno, Datuk Seri Hishammuddin Hussien malam tadi sebaliknya berkata bahawa presiden Umno itu adalah seorang pemimpin yang amat tenang.

Hishammuddin yang juga menteri pertahanan berkata beliau tidak fikir Najib takut sama sekali.
"Beliau amat tenang," kata Hishammuddin kepada pemberita selepas merasmikan Akademi Kepimpinan
Kapten Hussein (AKHI) di Kelana Jaya malam tadi.

Hishammuddin berkata demikian sebagai menjawab dakwaan Kadir dalam blognya yang berkata beliau tidak pernah melihat Datuk Seri Najib Razak sebegitu takut sejak mengenalinya secara peribadi hampir separuh abad.

"Realitinya, Mohd Najib tidak pernah berani atau tegas. Beliau naik kerana licik main selamat sambil dipimpin dan dilindungi oleh mentor-mentornya," kata Kadir (gambar) dalam blognya.

Hishammuddin sebelum ini dalam ucapannya menyentuh mengenai kriteria pemimpin masa depan Umno dan beliau menekankan pentingnya menjadi berani dan jujur ​​dalam berdepan dengan kritikan dan juga ancaman.
Ketika diminta komennya dalam konteks keadaan semasa dalam Umno, Hishammuddin berkata generasi muda pemimpin mesti bersedia untuk menghadapi cabaran yang lebih besar.

"Pada masa itu apabila mereka akan memimpin negara ini, cabarannya akan menjadi lebih besar," tegasnya.
Katanya, jika mereka tidak mempunyai keupayaan untuk menyerap apa sahaja yang dilemparkan terhadap mereka, maka bagaimana mereka akan memimpin negara ini

Banyak negara gagal ujian itu, katanya memetik Mesir dan Libya sebagai contoh negara-negara yang bergolak kerana kepimpinan yang lemah.

Sumber
Ada apa-apa nak komen?

No comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...